Charlie tipsar!

Jag har en kategori som heter Charlie Tipsar och därför tänkte jag göra slag i saken och helt enkelt tipsa om lite grejer jag upptäckt de senaste veckorna. Lite matigt och lite annat!

Tips 1 Färdiga våfflor från Swedish Foodmarket Ikea

510-vafflor-500x500

I en förpackning finns 12 våffelhjärtan, precis lagom för en kvällsmat eller gofika för två. Vi åt våra med hjortsylt och en räkröra jag slängde ihop. Det bästa var att våfflorna var djupfrusna och styckfrysta så du kan ta upp några få när du blir lite sugen. 29 kronor för 12 stycken kanske är lite lyx men tror verkligen att dessa kan bli räddaren i nöden när vi inte har något roligt hemma till kvällsmat. Bra när de kan användas till både sött och matiga inslag. Har ni några tips på bra ”våffelpålägg”?

bild 3

Mumsig kvällsmat!

Tips 2 Magazine 195 – Nytt livstilsmagasin

bild-12

I helgen damp en ny tidning ner i brevlådan. Väldigt trevligt med ett magasin för Habo. Framsidan med underbar bild på Sara som har Gustav och Lillan gör verkligen att en vill läsa mer. Intressanta reportage och den känns verkligen genomarbetad och lyxig. Jag önskar verkligen lycka till, till Robert och Mari Widetoft och Mattias Nilsson som är personerna bakom. Och behöver ni någon mer redaktionsmedlem, så vet ni var jag finns!

Tips 3 Westerlingan blogg!

Mellan 2007-2009 bodde jag i Östergötland och hade nöjet att sammarbeta med härliga Anna Westerling. Nu har hon skaffat en blogg och den vill jag verkligen rekommendera för er som gillar lite djupare funderingar blandat med fina foton! Hon berättar om sitt liv som Församlingspedagog, mamma och maka.

Hjärta ritat i snön Foto Anna Westerling

Så gå in på Westerlingan och njut! 

Finns det något du vill jag ska tipsa om eller har du ett tips till mig? 

2 thoughts on “Charlie tipsar!

Lämna gärna din tanke

