Pyssel med Kreativa Karin

I veckan var jag och AnnaFotnoter åter igen i IKEA Jönköping på event med IKEA Family. Denna gången handlade det om pyssel pyssel pyssel! Så det var verkligen ett event i min smak, och det roligaste var att ”Instagramkändisen” Kreativa Karin var där för att tipsa, inspirera och hjälpa till.

Kreativa Karin 2

Jag älskar Kreativa Karins logga! 

Kreativa Karin Fika

Till pyssel behöver du självklart FIKA! 

Swedish foodmarket bjöd på två olika sorters tårtor. En blåbärstårta och en mandeltårta.
Jag valde som ni ser blåbär! De bjöd även på bokstavskex och lite olika smoothies. Vill ni se vad jag skrev med mina bokstavskex kolla in min instagram KulturCramer. Men främst var det väl pysslet vi var där för…eller?

Kreativa Karin Pysselbord

Pysselbord delux

Längst fram var all möjligt pyssligt uppdukat, allt var gick självklart att köpa på IKEA. Där fanns material för att göra Pompoms, sugrörsdiamanter och rosetter i två olika storlekar.

bild 3

En stor rosett lyckades även jag pyssla ihop. 

Kreativa Karin

Här har vi the woman of the day! 

Det är alltid så roligt att träffa och prata med folk du följt på nätet. Jag, Anna och Karin fick en liten pratstund innan någon annan ville ha hennes hjälp med något pyssel. Det var många påsklovslediga mammor och barn där. Självklart avslutade vi vårt deltagande med en groupie alla tre!

bild 5

Sen blev det så klart en sväng på IKEA för att piffa våra hem. Det jag letade efter hittade jag inte, men kom ändå därifrån 150 kronor fattigare ;0) Det blev lite fynd till den framtida skrivarstugan.

3 thoughts on “Pyssel med Kreativa Karin

Lämna gärna din tanke

