Skriv om de sämsta raggningsreplikerna du hört.

Min kära bloggkollega Annas Fotnoter listar under 2016, 366 bloggämnen att skriva om. Ett i alla dessa ämnen var som ni ser i rubriken. Skriv om de 10 sämsta raggningsrepliker du hört.

Grejen med raggningsrepliker är den att jag använder de själv ganska ofta till alla möjliga. Som ett sätt att starta ett samtal eller bara som en rolig grej. Här är några jag använder mig av rätt ofta.

  1. Hänger du här ofta eller? En klassiker!
  2. Här står du och hänger
  3. Har jag sett dig förut?

Lite tråkiga men med rätt timing kan det bli riktigt kul!

Jag fick för några år sedan ”Lilla boken med dåliga raggningsrepliker” och där finns väldigt många så dåliga så de blir roliga.

  1. Du måste ha ett fantastiskt trädgårdsland med tanke på dina fina lökar ;0)
  2. Jag har tappat mitt mobilnummer, kan jag få ditt?
  3. Tja kexet, står du här och smular?
  4. Tror du på kärlek vid första ögonkastet eller ska jag gå förbi en gång till?
  5. Du är så söt så jag får hål i tänderna.

Mr T bidrog med en han hade hört!

  1. Vill du bli min hona?

Nu är jag uppe i nio dåliga raggningsrepliker. Grejen med raggningsrepliker är att de ska vara så snuskiga eller kassa att de blir roliga. Jag hittade en sida där du kan slumpa fram raggningsrepliker, raggningsreplik.se

Här är tillexempel en jag slumpade fram där, som ändå fick mig att dra lite på munnen.

  1. Om ditt högra ben var Julen och ditt vänstra Påsken.
    Kunde jag då få spendera lite tid emellan högtiderna?

 

Har du några bra eller sjukt dåliga raggningrepliker att dela med dig av?

Lämna gärna din tanke

