Pensionskväll hos SEB

Jag har varit på SEB i Habo för lära mig mer om trygghet, pension och försäkringar som privatperson och som egenföretagare. Det var ett samarrangemang med Qulide som jag sitter med i styrelsen i. Med mig fick jag Annas fotnoter. Det var som alltid jobbigt att som egenföretagare sitta och inse hur dålig jag säkrat upp mitt liv, framtid och nutid om något händer. Jag har redan exempel på när jag inte kunnat sköta mitt företag pga skada eller sjukdom men då bitit ihop, eller inte jobbat på veckor utan lön, sjuklön eller annat skydd.

Pension Habo
Pratade gjorde Karin Annellsson! 

Det var många spännande kvinnor där och hjärnorna bakom #bloggjkpg2016 fick lite nya infallsvinklar! Vi fick när vi kom dit fin kvällsmat och när vi pallra oss hem fick vi med varsin gooodiebag! Lite smått och gott som en kan behöva med ökad trygghet i livet!

bild

Så jag fick några små bakläxor av min chef…Charlie. Blir att kolla lite saker för att framtiden ska bli bättre!

One thought on “Pensionskväll hos SEB

Lämna gärna din tanke

