En bra sak med att vara vuxen pollenallergiker.

   

  • Du kan säga ifrån.
  • Du måste inte tvinga dig till skolan, genomlida raster, prov eller lektioner utan kan antingen sjukskriva dig eller som jag helt enkelt sova en hel dag. 
  • Så därför behöver du inte heller uppleva skammen av att somna på lektioner. 
  • Du blir lite mer betrodd att du har svår pollenallergi. 

Trots att jag varit mer eller mindre allergisk 90 % av alla vårar i mitt liv. (Blev diagnostiseras vid 3 år och fick ett år kortisonspruta). Trots detta har jag inte lärt mig!! 

  • Jag kan inte tro att jag klarar av en dag, eller ens ett par timmar utomhus. 
  • Det går inte att kämpa emot tröttheten.
  • Hur mycket ja än försöker förneka så är min allergi där! 
  • Och den påverkar min vardag! 

Så nu sitter jag i en varm bil på ett gärde och försöker andas. (Det piper och gör ont) Jag följde med Mr T och hans morbror på auktion. De ville så gärna ha med mig och jag trodde det skulle gå bra. Tji fick jag. 20 min utomhus klara jag, sen gav jag upp och satte mig i bilen. 

#Pollenskit2016 #hatarvåren!

P.s idag har jag ikke namnsdag. Har haft men valt bort namnet så ikkegrattis till mig! d.s

5 thoughts on “En bra sak med att vara vuxen pollenallergiker.

  1. Låter inte alls kul med allergin. Har du testat att dricka tallbarrsvatten? Om inte kolla in instagramkontot kemikalieklok . Hon beskriver hur man gör och hon tycker att det hjälper! Hoppas du slipper allt för mycket pollenallergibesvär i år!

    Gilla

  2. Det är inte så att jag gillar din alergi men jag uppskattar att du skriver om det. Jag tryckte på gillar knappen för att vissa att jag vill engagera mig i din blpog. Tycker om dig och hälsa dom andra.

    Liked by 1 person

Lämna gärna din tanke

