Att ”hedra” sin mamma!

Idag åkte jag och vännen L tidigt tidigt till Ullared och GeKås. Den 25 maj, löning och allt. Min pappa kommenterade i går att jag var precis som Ing-britt (min mams).

”Det var den enda dagen hon kunde gå upp hur tidigt som helst” När hon skulle till GeKås.

Jag och L åt frukost i Smålandsstenar på Göstas och åkte vidare. Jag kollade till på datumet på instrumentpanelen i bilen och först DÅ insåg jag det kymiga (läskiga) eller roliga i dagens utflykt…

För sju år sedan runt 7 tiden drog mamma sitt sista andetag och sjukdomen (C) vann över hennes kropp och andning. Vilket annat sätt kunde jag minnas/hedra henne bättre på än att idag åka till GeKås. Dessutom med vännen jag umgås mest med i vardagen. Precis som Mams och A-B alltid gjorde några gånger per år.

Så hela dagen idag och eftermiddagen och faktist även delar av kvällen har gått åt, till att vandra gång upp och gång ner på varuhuset i jakt på bra priser och produkter!

bild 1-3

En tavla jag kan ångra lite nuatt jag inte köpte! 

Jag hittade lite nya kläder som jag kanske skulle kunna visa upp! Och massor av annat! Nu har jag dessutom en bra vägg att fota mot.  Har fått en rolig vägg att fota mot …för idag har min pappa och hans fru varit här och slutfört gårdagens arbete med både tapetsera vägg och göra ett växthus. Mer om det längre fram. Jag måste även berätta om dagens höjdpunkt som ändå var när jag och L fick en pratstund med Jenny som driver Jennys Matblogg!!! Hon råkade också känna shoppingsuget just idag och jag bjöd självklart in henne till #BloggJkpg16. Så anmäl er och håll alla tummar för att hon kan komma också!

Så nu ska jag krypa till sängs! Tacksam över ännu en fantastisk dag! Tacksam över att ha en L att åka till GeKås till med. Hoppas du haft en bra dag du med lika mycket tokigheter som vi genererat ihop idag.

Så vink vink till Mams uppe på ett moln. På söndag gör vi besök vid minneslunden hela drösen.

3 thoughts on “Att ”hedra” sin mamma!

Lämna gärna din tanke

