Dagen innan

Hur jag än försökte idag, så kunde jag inte strunta i att det var 21 juni idag, dagen innan mammas födelsedag och dagen innan den mest livsförändrande dagen i mitt liv. Jag konstaterade i förra veckan att det snart var 17 år sedan. Jag har skrivit om det flera gånger innan och jag kommer skriva om det igen. För efter den 22 juni 1999 var jag verkligen inte längre ett barn. Efter den 22 juni tappade mitt liv riktning och jag har aldrig riktigt hittat den igen. Jag har haft naiva drömmar som antagligen aldrig kommer slå in. Jag har haft tankar om vem jag är, vad jag vill jobba med men jag kommer aldrig komma ifrån att den jag var en vecka innan den 22 juni 1999 kommer jag aldrig bli igen. Glad, framåt, ärlig, teknikintresserad och pojkflicka. Det enda jag kan se att jag fortfarande är av den tjejen är full av sorg (men nu betydligt mycket tyngre sorg) funderande och bortkommen.

Mitt liv förändrades så djup när min bästa killkompis dog och tog med sig sin syster, sin mamma och två barn till. Och det som stör mig mest just nu, idag… är frågan ”Varför just jag skulle ta vid mig så och varför jag inte kommer vidare”. ”Varför jag fortfarande är så vilse utan honom”.

Fast jag suttit och skrattat med en vän ikväll har jag ändå kollat på klockan och sjunkit iväg för att minnas cykelturen dagen innan olyckan. När jag hejade på L, vinkade på min klasskompis och i förbi farten såg de andra barnen. Jag minns stressen och skammen när jag plockade blommor till en mamma jag visste skulle vara arg när jag kom hem. Idag är dagen före, imorgon vid 12 kommer jag skänka en tanke till himlen och minnas något roligt. I morgon fyller en vän 30 år och min mamma skulle fyllt 67.

Idag är årets längsta dag och jag minns den varje år.

 

4 thoughts on “Dagen innan

  1. 😢💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜😥

    Gilla

Lämna gärna din tanke

