Midsommar-Charlie och kransar!

I år bestämde jag mig för att köpa mig en midsommarkrans. Tycker jag jobbat på bra i vår med alla mina studiecirklar, fått in lite frilansjobb och deltidsarbetet i kyrkan. Jag hade råd med lite vardagslyx som ändå en beställd krans är. Min krans kom från Fröken Frö i Habo och mitt enda krav var…inga vita blommor!

Charlie i Krans 1

När jag skulle hämta kransen var Fröken Frö fullt av folk som skulle hämta kransar, köpa gå bort blommor och impulsköpa midsommarfint! Fulla små lokala butiker gör mig så lycklig! Man ska köpa lokalt och när sedan butiken drivs av så trevliga personer som det är på Fröken Frö så blir jag extra glad! L som jag spenderade stora delar av midsommaraftons dag med var så duktig att hon band två fina kransar till sina barn! Självklart ville jag föreviga även dom!

Kransarna

Lite av de högra blommorna kom tillockmed från vårt Korp!

Midsommarafton gick i ett nafs och jag hann inte ta så många fler bilder på mig och min krans. Och midsommardagen var jag både utslagen i soffan och upptagen på höger och vänster så blev inga bilder förrän söndagskväll men inte på mig…som ni såg igår morse.

Trotts att kransen vissnat endel och tappat lite untsz så var kransen ändå fotogenik ihop med annat. Passande nog var även två av Korpets tre ”ladies” sugna på att ställa upp på fotosession. Så här kommer två bilder som jag så ofantligt stolt över och glad att jag tog.

Kossor i krans brun-vit

Hej hej säger vår brunvita skönhet! 

Kossor i krans svart-vit

Om inte denna skriker lantlig idyll så är det inte mycket som gör det! 

 

4 thoughts on “Midsommar-Charlie och kransar!

Lämna gärna din tanke

