Blandat om idag!

Idag blev det lite motvilligt en tidig morgon. Jag hade fullt upp med städning, vilket jag är dålig på fysiskt och psykiskt. Men anledningen till städningen var kul. Idag fick jag besök av Annas fotnoter och hennes lila prinsessa och prins. De var tokigt nog här för första gången. Men det blir lätt så när jag umgås mycket med småbarnsmammor. Det är smidigare att jag bryter in i deras vardag än att ständigt bryta barnens rutiner och trygghet. I alla fall vid lunch fick jag besök av Anna och gänget. Bjöd på färskpotatis och juliga köttbullar. Sen blev det lite spel och fix. Med regnet hängande i luften gav vi oss ut på kojakt. Vi fick gå lång och tillockmed in i en hage (med tillåtelse av drängen) innan vi hittade en glad men aningen blyg skara kvigor.  
Kossorna från en annan gång 

Det blev ett bra och uppskattat besök som efter lite mer promenad avslutades med provsittning i traktorn Volvo BM 400 an. Sen sa vi hejdå och på återseende till alla kor och människor. Jag gick in, städade lite efter gästerna och avslutat kvällen i soffan framför Outlander. Bra!! Serie. Imorgon väntar äventyr men nu säger jag godnatt!

2 thoughts on “Blandat om idag!

Lämna gärna din tanke

