Hej!! Och hå. 

Hanna Wendelbo, startar sin årliga fotoutmaning i mars på instagram. Jag har varit med mer eller mindre varje år. Dagens tema var HEJ!

Kolla in min personliga instagram Charlie.cramer, vad jag la upp och hur jag beskrev mig själv där.

Idag hade jag tänkt lagt upp en bild från kvällen.

I pannan ett kors av aska… eftersom det är askonsdag idag och fastan har nu börjat.

Idag har jag sagt många HEJ! Haft studiecirkel i iPhone, träffat lite nytt folk där på Studieförbundet Vuxenskolan. Sen ringt endel telefonsamtal men självklara hälsningsfrasen HEJ! Sen lite bokrea och jobbrelaterade inköp på Nya Musik. Blev lite hej där med. Och allra viktigaste ”hejen” blev på kvällens språkcafe! Oj vad jag har längtat till kvällens träff. Så kul att få träffa massa nya svenskar som vill prata och lära sig vårt språk. Har verkligen längtat efter en sån här möjlighet! Jag fick även pyssla med två barn och verkligen lyssna på deras perfekt svenska prat! Så glad för kvällens möten! Och avslutade med att starta årets fasta. Min första påskfasta någonsin.

Har ni sagt några nya hej idag?

Lämna gärna din tanke

