En fika kan va som en liten bit av himlen. 


Idag var jag på fika hos en ny bekantskap. Det blev ett gott samtal om sociala medier, nutiden, om dagens unga och mycket mer. Personen var född 1949, precis som min saknade fina mamma! Denna härliga person fick höra lite av alla mina tråkiga erfarenheter. Det blev som det kan i ett förtroligt samtal. Självklart berättade jag om mamma och sånt jag saknar med henne. Men hur knasigt det än kan låta så insåg jag där att hon är ”bara” en i raden av alla jag fått ta farväl av. 

När jag sitter hemma, fast i soffhörnet och slutschasad på energi så önskar jag mig ibland ett större driv. Men sen efter fikor som dagens. När jag inser hur mycket erfarenhet jag har av sorg och död så är det inte konstigt att jag blivit ”förlamad/förstenad” i själen och mitt driv.

Så nu får vi se om jag tar mig upp ur soffan ikväll efter en fantastisk dag med härligt väder eller om jag kanske ägnar en stund till att tänka på mina alla vänner som är änglar nu. Spelar lite spel eller matar lite mer sjukhusserier. Vilket det än blir…så är det okej om jag tillåter mig själv att vila i nästkommande beslut! 

”Nu tänder vi ljuset och sitter still och tanken får fara vart den vill. 

Ett ljus för dig, ett ljus för mig och ett för alla andra” 

Lämna gärna din tanke

