Eksjö med Tommy, Cecilia och ett gäng boknördar

Ikväll efter jobbet och lite Wiltongos styrde jag kosan mot Malins Bokblogg och sen via Jönköping (och Bokpilen) till Eksjö Bokhandel för att gå på en av deras författarkvällar. Där är så mysigt med böcker böcker böcker längs golv, väggar och nästan tak. Bubbel och tilltugg.

Foto: Malin

Författaren denna kväll var Cecilia Klang som var helt okänd för mig tills jag boka in mig på kvällen. Jag har de senaste dagarna levt med Charlotte Hammar och Kent Åsberg i Gäddsimmerskan. Ville ha läst lite i alla fall. Nu blev det så att kvällen mest handlade om hennes nya bok ”Kan innehålla spår av Tommy Roos” och den har jag inte läst. Men det gjorde inget.

Det blev ett trevligt att lyssna på mellan Anders på Polaris och Cecilia. Sen att personalen på Eksjö Bokhandel är så engagerade och peppiga gör det hela såå hemtrevligt!

Älskar när författare läser ur sina egna böcker. Just denna verkar innehålla flera spännande karaktärer.

Jag har bara varit med på en författarkväll på Eksjö bokhandel tidigare men det är verkligen ett trevligt sätt att spenderar en tisdagskväll. Extra roligt var det denna gång när ens biljett även var en lott och att tre personer vann priser på sin biljett…och klart trevligast var det att jag vann första pris😍

Foto: Malin

Så nu har jag alla chanser att bekanta mig med Tommy, Gunnel och Martina.

Lämna gärna din tanke