Jag har lekt djungeltelegrafen med Jenny Berggren.

Har ni sett nått på årets säsong av Så mycket bättre? Jag hade ingen tanke på att följa säsongen men likväl har jag hamnat framför varje avsnitt hittills. Det är lite extra kul att titta när Jenny Berggren är med.

Jenny är en del i min högstadietid. Hon besökte bland annat vårt Kyrkans Ungdom och berättade om sitt liv. Sen var hon ledare på ett musikläger jag var med på. Den tiden i högstadiet var den absolut värsta och bästa i mitt liv. Då tyckte jag det var jättehäftigt att jag fick umgås så ”naturligt” med en världsstjärna. När jag tio år senare läste hennes bok Vinna hela världen förstod jag att hon under hela sin karriär hållit fast vid att vara konfaledare och ledare på kristna läger. Jenny, hennes pojkvän och hela hans familj har påverkat mitt liv djupt, mer än jag vill erkänna. Jag har endel foton från särskilt en konsert med Jenny, Jacob och Daniel som musikskolan anordnade. Men besparar internet från dessa! =0)

För några år sedan var jag på en kvinnofrukost där hon medverkade. Jag var så nervös för att se henne igen, någonstans önskade jag självklart att hon skulle minnas lite lite av mig. Så här efteråt förstår jag att hon självklart inte kan göra det. Men då i början av 2000-talet fick jag leka djungeltelegrafen men en världsartist!

c8ywhthbqvywd3cyjzqt

På lördag den 7 november är det hennes dag i Så mycket bättre! Ska bli spännande och se! Det är också kul att de har gjort ett nytryck på hennes bok. Med ett nytt kapitel och med en helt fantastisk framsida! Läs mer om boken på Libris sida.

Eller kanske beställ den på Bokus! 

Nu är det några år sedan jag läste boken men minns att jag skratta och grät en hel del! Sträckläste den och var tvungen och ringa min syster direkt efter att jag läst klart den. Kanske blir det även en pocket av denna nyutgåva! Den smått otroliga historien om henne och hennes man.
Ett utdrag ur den nya delen som var med i pressmedelandet i veckan.

Vi sitter kring bordet under inspelningen av sjätte säsongen av ”Så mycket bättre”. Fårskinnsfällarna är mjuka och trästolen likadan som den många har i sina uterum. I det välkända TV rummet följer kamerorna minsta vink. Eller tugg.
De första dagarna har jag svårt att äta. Jag tar pyttetuggor och försöker liksom svälja utan att svälja. Under flera års medverkan i olika TV-program har jag lärt mig att dela upp sväljreflexen så att den sker stegvis.

Har du läst hennes bok?

Lämna gärna din tanke