Jag har fått en fristad, ett kreativt kaos!

Jag har under rätt många år byggt upp ett lager för allmänna pysselgrejer, nu mest stämplar och papper för scrapbooking.

Det är så roligt att sitta och förlora sig i olika former. Jag är verkligen inte bra men det blir bättre och bättre. Men problemet är att jag har inte haft någonstans att vara. Vi gjorde ett försök att ha ett bord i sovrummet men det blev ”allmän avställningsplats” och svämmade över av tidningar och kläder, grejer att ”ta tag i senare”.  Så jag hann inte sitta en endaste gång med mina papper och stämplar. Köket blev nästa anhalt och det funkade ett tag men varje gång jag skulle göra ett kort fick jag först dra fram och sen plocka tillbaka, all kreativitet försvann innan jag ens hade hunnit matcha två papper. Vissa gånger låg allt på köksbordet i ett par dagar men allt skulle plockas i ordning hela tiden! För att vara kreativ behöver allt ligga framme så det bara går att dutta lite då och då! Så att grejerna kan vänta färdig framplockat när skaparglädjen hoppar in och gör fingrar rastlösa.

Men sen i vecka insåg vi att i storarummet/vardagsrummet fanns en oanvänd yta. Sååå

bort med skräp, fram med bord och bära bära.

NU kan jag sitta och titta ut på vägen, se vårt vackra träd och pyssla pyssla.

Pysselrum

Nu är allt bara framdraget så bättre bilder kommer
en annan gång på det kreativa kaos jag vill skapa här.

 

 

Tror det är Underbaraclara som pratat om att allt ska ligga framme.

 

3 reaktioner till “Jag har fått en fristad, ett kreativt kaos!

Lämna gärna din tanke